Ridpass söndag

Visste inte om jag skulle rida idag, i och med att det var så himla varmt mitt på dan. Men så blev det, ett dressyrpass. Jag fokuserade mest på att rida på framåt mot en stadig hand, vilket gav en bra arbetsform. Tränade övergångar, tempoväxligar, halter, ryggningar och öppna. 

Kände att jag var lite extra noga med galoppfattningarna, att hon skulle vara i balans. Ryggning/öppna innan t.ex. Minns att jag alltid hade världens förberedelser i början när jag red Aloha, kunde i princip inte få galopp annars.. hehe. Hon snubblade en gång i vänstergaloppen, då blev jag lite förbannad och drev på ordentligt fram mot handen. Hmm.. men annars gick det bra. Fin häst. :D



Efter ridningen satt jag i solen och putsade träns, lite bränd blev jag om axlarna. Hemma var jag less på värme och satte mig framför en film istället, haha.. Har känts som sommarlov idag, tycker inte ni det? 


Kommentarer
Postat av: Daniela

Fint steg! :D Är det din häst?

2012-05-29 @ 16:07:00
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Fanny

Kul att det gick bra. Det kändes verkligen som sommar nu under helgen :)

2012-05-29 @ 21:45:15
URL: http://fawila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0