Söndag

Började dagen med att följa med på styrelsemöte, det var dock nästan inga där så det var ganska överflödigt. Vi ska tydligen försöka anorda någon sorts "Pay&Ride" i sommar, men ingen verkar vilja vara ansvarig så får se hur det blir. Hmm. ;) 

Kilade ner för att rida i det trista vädret. Tog på kandaret idag, tycker det är svårare att få hästen att gå framåt i en ärlig form på det, men lättare att arbeta galoppen.
Tränade på:
-Övergångar
-Öppna, som jag använder mig av i princip varje pass
-"Halva bakdelsvändningar" i galopp. Alltså rida hörn och vända runt bakdelen i varje hörn. Riktigt bra övning faktiskt! 
-Förvänd galopp

Kändes riktigt bra emellanåt, dock kan förvända galoppen tränas mycket på, då hon gärna blir längre och tappar kvalitén i galoppen. Men hon håller den i alla fall vilket är allt jag begär.
Jag måste komma ihåg att sluta när det går som bäst också, nu blev det att hon blev lite trött på slutet. Men jag lär mig väl.



Ikväll blir det väl matteplugg, nationella på onsdag.. Nån mer som har det snart, hehe? 

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0