Woho!

Träningen gick jättebra! Det är på gång nu..

Vi började med att trava över bommar, fatta galopp mot räcke med galoppbom framför. I början var det svårt, fick ingen galopp alls första gången.. Det var svårigheten hela tiden, att få till galoppfattningen i tid. Men det blev ju så att jag var tvungen, annars skulle jag inte klara andra hindret. Men det blev bättre och bättre. 

Sedan hoppade vi på brutna linjer, det vill säga ett hinder och båge till nästa. Det var också svårt, fick någon sorts korsgalopp/förvänd galopp emellan, och vingligt. Bara att rida på! 

Sen på slutet blev det bana som jag gissade. Vid det laget var Aloha riktigt igång och taggad, så flöt bara på genom hela banan. Blev någon rivning när jag kom i fel galopp ur hörnet, och sista rundan blev hon lite trött mot slutet. Hoppade 85 första gången och sedan 95, mål uppnåt. Och det kändes jättebra, inte som att det var för högt eller att hon behövde jobba sig över. 



Bra saker:

-Fick igång bra galopp
-Jag red bra, höll takten och fortsatte rida fast det blev fel ibland 

Så ja, väldigt nöjd. Kanske märks hehe. ;) Ibland är det roligt att rida!

Kommentarer
Postat av: Emma - Tanneryttarna

Jätte fiin häst :D

2012-05-23 @ 23:28:53
URL: http://tanneryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0